Thursday 7 April 2011

After School Life.

hola , kita bersambung lagi dengan cerita merepek saya ye . hehe . okayy , saya ada story mory dengan lu org semua tau . after SPM saya tak tau nak sambung belajar dekat mana . hoho . sangat kesian kan . result pun tak gempak sangat kan . biasa biasa je . saya bukan student straight A . huhu . 
pada mulanya , saya dapat tawaan masuk ke kolej matrikulasi kedah . perghhh ! jauh seyhh , haha . memang tak la aku nak pergi . tunggu punya tunggu permohonan UPU pun keluar , the result is 'permohonan anda ke IPTA gagal' . time tuh sumpah sedih oh . nak menangis pun ada rasa nya . fikir fikir balik menyesal time SPM tak belajaq betui betui . pui ! hohoho . so saya ambil langkah kedua , saya mohon ke politeknik . dan alhamdulillah permohonan diluluskan .


Politeknik Merlimau, Melaka(PMM) , merupakan IPTA pertama yg saya jejak . Diploma Kejuruteraan Mekanikal , adalah course yg ditawarkan untuk saya . saya pun tak tau apa itu mekanikal pada mulanya . study punya study . barulah faham apakah course itu sebenarnya . hehe . *biasalah budak baru belajar . Pada hari pendaftaran . kekok oh . adoi , mencari cari tempat register . sana sini tanya . adoi , nasib baik semua berjalan lancar . Blok V5 aras 1 bilik 30 , adalah bilik tempat saya tidur , study ke ? haha . saya amat merindui kamsis di politeknik merlimau  huhu . dekat situlah saya mengenal apa itu proses pembelajaran di college . hm saya rindu kawan kawan saya terutama my room mate (apis) , tidur sekatil . oooppss , sshhhh ! 

DKM 1B , huhu . my class in semester one . perghh , semua lelaki . mula mula rasa macam kekok . sebab dari tadika 6 tahun class dengan perempuan  sampai la besor panjang (SPM) :O . mana tak nya kan . haha . tapi sumpah best dengan budak budak ni semua , sporting , otak crack , tapi bila time study semua serius . tabik ah korang . (nik,izan,mierul,danial,iwan,beto) kawan PES 2010 . haha . nak final boleh lagi main sampai pukul 4 pagi . hahaha . okay diringkaskan cerita , pointer semester satu saya tak da lah gempak mana . 3.29 , lagi sikit nak dapat dekan :( . tapi alhamdulillah la . fuhhh !

tapi sekarang saya di Politeknik Sultan Salahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam . sebab pertukaran ... alamak nak bagi tau ke ? hehe . okay saya homesick . fullstop . don't ask me anythin bout that . haha . kereta saga EVO saya tuh la yg saya bawak sekarang ke sana . sebab sekarang duduk rumah (anak ibu) hehe . saya tau saya ni tak punctual . selalu lambat . sampai lecturer da kenal . *kpd junior jgn jadi macam saya . okay sambung cerita lagi . lagi seminggu setengah saya akan finals . huhu . takut seyhh . nak aim dekan sem ni . InsyaALLAH :) so wish me luck . huhuhu . okay la . that's all . daa ~ :D


p/s : cukup panjang tak cerita saya ni ? hehe .

No comments:

Post a Comment